تبلیغات
تربیت بدنی آموزشگاه های شهرستان دیواندره - فواید خوردن نوشیدنی های پروتئین دار
 
تربیت بدنی آموزشگاه های شهرستان دیواندره
درباره وبلاگ


در این وبلاگ سعی می شود که اخبار و فعالیت های انجام شده در مدارس شهرستان دیوان دره و همچنین مطالب علمی و آموزشی به گونه ای که قابل استفاده برای تمام دبیران تربیت بدنی باشد، انعکاس یابد. همچنین دست کسانی را که می خواهند با راهنمایی، انتقادات و پیشنهادات خود، ما را یاری نمایند، به گرمی می فشاریم. امید است در این راه ثابت قدم و موثر باشیم.

ارتباط با مدیر : f2383@mihanmail.ir

مدیر وبلاگ : شورای ورزشی
نویسندگان
نظرسنجی
عملکرد کارشناسی تربیت بدنی را در سال تحصیلی 91 - 92 چطور ارزیابی می کنید ؟








خوردن نوشیدنی‌های پروتئین‌دار بعد از ورزش از پیری عضلات جلوگیری می‌کند.


ورزش و تغذیه اگر با هم تناسب داشته باشند، فواید بیشتری خواهند داشت. تغذیه ورزشی نشان می‌دهد که چه غذاهایی برای ورزشکاران مناسب‌تر هستند. یکی از مواد غذایی که استفاده از آن به ورزشکاران توصیه شده است، پروتئین است. باید دید زمان مناسب‌تر برای مصرف پروتئین کی است ؟!

یکی از تحقیقات جدیدی که در مجله FASEB منتشر شدها ست نشان می‌دهد که آنچه ورزشکاران بعد از تمرین می‌نوشند نقش بسزایی در تاثیر ورزش ایفا می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نوشیدن نوشیدنی‌های پروتئین‌دار بعد از انجام فعالیت‌هایهوازی باعث می‌شود تاثیرات ورزش بعد از شش هفته افزایش یابد. این تاثیر در نوشیدنی‌های کربوهیدارت‌دار کمتر به چشم می‌خورد. این مطالعات نشان می‌دهد که میزان این پروتئین باید 20 گرم باشد.

نثر امین میلر محقق دانشکده سلامت و علم ورزش در دانشگاه کلورادو می‌گوید: ورزش و تغذیه کمک می‌کنند تا پروسه‌ی پیری کندتر شود. مطالعاتی همچون تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که چگونه ورزش و تغذیه طوری کار می‌کنند که ما بتوانیم بهترین و بیشترین تاثر را از آنها بگیریم و پروسه‌ی پیرمانکندتر شود.

برای انجام این تحقیقات، محققان 16 فرد 37 ساله و مسن‌تر را بررسی کردند و از آنها خواستند تا سه بار در هفته به مدت 45 دقیقه بر روی تودمیل تمرین کنند، بعد از هر جلسه ورزش به یک گروه نوشیدنی‌های پروتئین‌دار و به یک گروه نوشیدنی‌های کربوهیدارت‌دار داده می‌شد. بعد از اتمام تحقیقات، محققان از این افراد نمونه‌های عضلانی گرفتند و بررسی کردند که چه مقدار از مواد تشکیل‌دهنده‌ی این عضلات جدید بوده است. آنها متوجه شدند پروتئین‌های جدید و غشاء‌های جدیدی ایجاد شده‌اند.

این تحقیقات نشان داد که ورزش‌های استقاقی برای زندگی سالم‌تر افراد مسن مناسب هستند و تاثیرات مثبتی در ساختارعضلانی آنها ایجاد می‌کند. اگر بعد از این ورزش‌ها نوشیدنی پروتئین‌دار خورده شود این تاثیرات بسیار مفید تر هستند.

جرالد ویسمن _ سردبیر این مجله _ می‌گوید: اگر می‌خواهید خوب پیر شوید، بهتر است بعد از ورزش از پروتئین استفاده کنید تا عضلات شما مقاوم‌تر و متناسب‌تر شوند. شما باید بعد از ورزش بدن خود را با مواد مغزی مناسب تغذیه کنید. نوشیدنی‌های پروتئین‌دار ارزان هستند و طعم خوبی نیز دارند.


منبع : 

http://isna.ir/fa/news 






نوع مطلب : مطالب آموزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
.